نظرات در مورد تحویل ساینا اس

نظرات در مورد تحویل ساینا اس
نظرات در مورد تحویل ساینا اس

copyright ©2022 All right reserved.

copyright ©2022 All right reserved.

copyright ©2022 All right reserved.

copyright ©2022 All right reserved.

copyright ©2022 All right reserved.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

تمامی حقوق برای خبربان محفوظ است. © ۱۴۰۰

این خودرو علاوه بر بازطراحی جلوپنجره، سپرها، ورودی هوای جلو، چراغ‌های عقب و الگوی درِ صندوق عقب، به امکاناتی و تجهیزاتی همچون دی‌لایت، فرمان دی‌کات، صفحه کیلومتر جدید، استاندارد محافظت از عابر پیاده، نشانگر تعویض دنده و ترمز کمکیBA مجهز است.

چهار سال بعد از عرضه ساینا، سایپا با شعار «یک تغییر به موقع» موفق شد اولین فیس‌لیفت این خودرو کلاس B (شهری) را در اسفند ۹۹ به بازار بفرستد. گرچه سایپا در این نسخه نیز از همان موتور ۱۵۰۳ سی‌سی M۱۵ استفاده کرده که قدرت ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند، اما این پیشرانه در ساینا اس به دریچه گاز برقی مجهز شده و برای پاس‌کردن مجوزهای زیست‌محیطی نیز به استاندارد آلایندگی یورو۵ ارتقا داده شده است.

نکته دیگر این‌که سایپا، با فیس‌لیفتی قابل قبول در قسمت جلو و عقب بدنه، فرمان و صفحه کیلومتر خودرو، موفق به تغییر چهره دلنشینی در جدیدترین عضو خانواده S۲۰۰ شده که آن‌ را به یک سدان جوان‌پسند و درعین‌حال یک خودرو خانوادگی ارتقایافته تبدیل کرده است.

تفاوت‌های ظاهری ساینا نیوفیس با سری قبلی ساینا در این موارد هستند: جلو پنچره کرومی جدید، سپر جلوی جدید، اضافه‌شدن چراغ روشنایی روز (دی‌لایت)، سپر عقب جدید، دیفیوزر جدید عقب، چراغ‌های عقب جدید، الگوی جدید درِ صندوق عقب، غربیلک فرمان جدید با طرح دی‌کات. اما همین چهره متفاوت ساینا اس در کنار برخی آپشن‌ها و تغییرات فنی، با توجه به قیمت رقابتی در کارخانه و بازار که ارزان‌تر از بسیاری خودروهای قدیمی و تکراری و نیز خودروهای نسبتا به‌روز است، توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده و به گفته فعالان بازار؛ استقبال از آن رو به افزایش است. ساینا اس همچنین جزو خودروهای پراستقبال در پیش‌فروش‌ها و فروش‌های فوق‌العاده سایپا نیز بوده است.نظرات در مورد تحویل ساینا اس

* نظرات خریداران در مورد ظاهر خودرو

طبیعی است مشتریانی که این خودرو را خریده‌اند، در وهله نخست ظاهر آن را پسندیده است. یکی از خریداران درباره نمای بیرونی این خودرو معتقد است: «کلیات طراحی جلو ساینا اس شبیه هوندا سیویک ۲۰۱۳ است. تناسب اندازه جلوپنجره با شبکه سپر هم در این خودرو به‌خوبی رعایت شده است.

طراحی صندوق و چراغ‌های عقب ساینا اس هم ترکیبی از نمای عقب رنو سیمبل و ب‌ام‌و ۳۲۰آی ۲۰۰۸ است، اما امضای طراحی جدید سایپا را روی برخی قسمت‌های خودرو مانند دیفیوزر و چراغ روی آن می‌توان دید که مشابه خودرو شاهین است.»

* نظرات خریداران در مورد عملکرد و امکانات خودرو

یکی از مالکان ساینا اس که تجربه رانندگی با آن در داخل و بیرون شهر را داشته، ذیل یکی از صفحات معرفی این خودرو در فضای مجازی نوشته است: «صدای موتور در داخل کابین پایین‌تر از چیزی است که قبل از تحویل خودرو انتظار داشتم. استحکام و عایق‌بندی بدنه هم مورد پسندم بود. سقف این خودرو، کاپوت و سطح صندوق عقب آن محکم هستند. کافی است سقف برخی خودروهای داخلی را دست بزنید و مقایسه کنید.»

یکی دیگر از دارندگان این خودرو در مورد سواری آن می‌گوید: «سواری نرم ساینا اس به شکلی است که اکثر ضربه‌های ریز و درشت را جذب می‌کند و سرنشینان راحت هستند. جنس داشبورد و روکش درها هم از جنس تزریقی و مشابه ۲۰۷ و برخی خودروهای چینی است و صدای جیرجیر برخی خودروهای داخلی از آن‌ها شنیده نمی‌شود. مورد مثبت بعدی، گیربکس خودرو است که آن هم نرم کار می‌کند و برای حفظ قدرت ماشین نیاز نیست مدام با دنده بازی کنید. از آپشن‌های خوب ماشین هم می‌توان به صفحه کیلومتر جدید آن اشاره کرد که اطلاعات مفیدی از دمای هوا تا وضعیت دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد، همچنین سیستم صوتی بلوتوثی که البته انتظارم از بلندگوهایش بیش‌تر بود.»

یکی از خریداران نیز با استقبال از استاندارد ISOFIX این خودرو می‌گوید: «برای ما که بچه کوچک داریم، استاندارد بودن صندلی‌های عقب از لحاظ نقاط اتصال صندلی ایمنی کودک بسیار مهم است.»

گفتنی است؛ ساینا اس مانند برخی از نسخه‌های قبلی ساینا و بسیاری از خودروهای ارتقایافته داخلی، به سنسور پارک عقب، شیشه‌های جلو و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال نیز مجهز است.

* منتقدان و حامیان

در این میان، برخی خریداران به‌رغم ابراز رضایت کلی خود از ساینا اس، از نبود سینی زیر موتور، شتاب‌گیری پایین‌تر نسبت به برخی خودروهای داخلی دارای موتور حجیم‌تر و تاخیر یک‌ثانیه‌ای دریچه گاز برقی پس از فشار دادن پدال گاز انتقاد کرده‌ و برخی دیگر پاسخ داده‌اند که این قوای محرکه جزو پیشرانه‌های کم‌استهلاک و کم‌مصرف در بازار ایران شناخته می‌شود و مثل برخی پیشرانه‌های داخلی سابقه آتش‌گرفتن و خرابی‌های وقت و بی‌وقت واشر سرسیلندر را ندارد. یکی دیگر از خریداران ساینا اس درخصوص وجود نشانگر تعویض دنده (GSI) روی صفحه کیلومتر آن می‌گوید: «پشت آمپر خودرو من فقط در حالت دنده عقب، حرفR و شکل سنسور دنده‌عقب نمایش می‌دهد و برای بقیه دنده‌ها شماره دنده را نشان نمی‌دهد، اما وقتی دور موتور از حدی بالاتر می‌رود، نشانگری روی صفحه ظاهر می‌شود که پیشنهاد می‌کند دنده را افزایش بدهم.»

* تفاوت‌هایی که جلب نظر می‌کند

بسیاری از خریداران ساینا اس به این مورد اشاره کرده‌اند که در این خودرو برای بالارفتن عمر دریچه گاز، تا کلاچ نگیرید ماشین استارت نمی‌خورد یا وقتی سوییچ را باز می‌کنید، آمپرها مثل خودروهای خارجی بالا می‌روند و دوباره برمی‌گردند. ازجمله دیگر موارد مثبتی که توجه خریداران را جلب کرده، این است که در صورت باز بودن هرکدام از درهای خودرو، مانیتور کوچک وسط صفحه‌کیلومتر نشان می‌دهد کدام در باز است. نمایش دنده عقب روی صفحه و پیشنهاد سبک‌کردن دنده در دورهای بالا نیز برای مشتریان جذاب بوده است. سیستم سیم‌کشی مالتی‌پلکس، صندوق‌پران روی سوییچ، هشدار بوق در هنگام باز ماندن درها پس از قفل کردن با ریموت (مشابه دزدگیر)، دی‌لایت و چراغ بدرقه نیز ازجمله آپشن‌هایی بوده که در جلب رضایت خریداران موثر بوده است.

* تمایزات نهان اما مهم

اما آن‌چه یک خودرو را به گزینه مطلوب خرید تبدیل می‌کند، صرفا ویژگی‌های ظاهری یا آپشن‌های آشکار آن نیست. در میان مصرف‌کنندگان نیز عده‌ای هستند که تخصصی‌تر برخورد می‌کنند و ارزش برخی مشخصه‌ها فنی و ایمنی و استانداردها را به‌خوبی می‌دانند. استاندارد محافظت از عابر پیاده و سامانه مدیریت و نظارت عملیاتی بر خودرو (BCM) ازجمله این استانداردها است. به‌عنوان مثال؛ وقتی راننده دستور توقف حرکت برف‌پاک‌کن را می‌دهد، سیستم BCM که یک سامانه خدمات هوشمند است، ابتدا کنترل می‌کند که برف‌پاک‌کن در پایین‌ترین سطح خود قرار داشته باشد و اگر چنین نبود، آن را به پایین‌ترین سطح برمی‌گرداند و سپس قفل می‌کند، یا هنگامی که راننده دکمه گرمکن شیشه عقب را فشار می‌دهد، BCM زمان لازم را برای راه‌اندازی این قسمت محاسبه کرده و آن را فعال می‌کند. این یونیت کنترلی، علاوه بر این‌که راننده را نسبت به کارکرد صحیح و دور از خطر سیستم‌های خودرو مطمئن می‌کند، میزان سیم‌کشی‌های خودرو را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر، ساینا اس علاوه بر ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، به کمکی ترمز (BA) مجهز است. این سیستم که با نام دستیار ترمز نیز شناخته می‌شود، در بیش‌تر خودروهای روز دنیا به کار گرفته شده است و نقش اساسی در جلوگیری از بروز حادثه در ترمزهای ناگهانی ایفا می‌کند. تحقیقات نشان داده است بیشتر رانندگان در شرایط حساس و ناگهانی نمی‌توانند تصمیم درستی درخصوص میزان مناسب فشردن پدال ترمز بگیرند و عمدتا پدال ترمز را به‌اندازه‌ای که بایسته است، فشار نمی‌دهند. اما این سیستم، فارغ از میزان فشردن پدال گاز از سوی راننده، بر اساس میزان سرعت خودرو بر فشار روغن ترمز می‌افزاید تا فشار وارده بر ترمزها بیش‌تر شود. در این حالت، فشار سیستم ABS نیز بیش‌تر خواهد شد تا از قفل‌شدن چرخ‌ها جلوگیری کند. به عبارت دیگر، سیستم BA همیشه هوای راننده را دارد تا در صورت نیاز در هنگام ترمزگیری، بسته به سرعت خودرو نیروی اعمالی بر ترمزها را افزایش دهد. این سیستم باعث می‌شود مسافت توقف خودرو بسیار کمتر زمانی باشد که خودرو فاقد این سیستم است.

تمامی حقوق این سایت برای اخبار خودرو محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

سایپا هنوز این امکان را ندارد تا تحویل گسترده نسخه جدید ساینا را به حواله داران شروع کند.

 دکتر مجید باقری که در جایگاه قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش قرار دارد، در پاسخ به سوال “تحویل ساینا S به مشتریان چه زمانی انجام می شود؟” گفت: «همان طور که پیش تر اعلام شده بود، تولید رسمی ساینا اس از اواخر مرداد ۹۹ در کارخانه سایپا کاشان آغاز شده و از چند هفته قبل فراهم سازی بستر تولید این خودرو در کارخانه پارس خودرو شروع شده است. به عبارتی در حال حاضر تولید ساینا S به صورت هم زمان در دو خط تولید مجموعه سایپا انجام می شود و این گروه خودروسازی مشکلی برای تحویل نسخه جدید ساینا به مشتریان ندارد».

باقری در ادامه افزود: «در حال حاضر تولید ساینا S با ظرفیت خوبی انجام می شود و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، پیش از سررسید تحویل این خودرو تولید انبوه ساینا اس در خط تولیدهای سایپا آغاز شده بود. هم اکنون هم گروه خودروسازی سایپا این امکان را ندارد تا تحویل گسترده نسخه جدید ساینا را به حواله داران شروع کند. اما مشکل اصلی در تاخیر تحویل این خودرو، عدم اعلام قیمت مصوب آن از جانب شورای رقابت است. وگرنه سایپا مشکلی در بحث تحویل ندارد و تاخیر به وجود آمده به خاطر عقب بودن برنامه تولید از تحویل نیست».

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش در مورد صدور دعوتنامه ساینا EX به جای ساینا S گفت: «همان طور که اشاره شد، به خاطر عدم اعلام قیمت مصوب ساینا S و تاخیر به وجود آمده از جانب شورای رقابت، بدیهی است که سایپا مجوز تحویل این خودرو را به مشتریان ندارد. قطعا امروز خواسته سایپا این است تا بتواند هرچه سریعتر ساینا Sهای تولید شده را به دست مشتریان برساند و مجبور به پرداخت سود تاخیر نشود. اما اتفاق رخ داده خارج از اختیار گروه خودروسازی سایپا است و برای همین، برای مشتریانی که می خواهند هرچه سریعتر خودرو را تحویل بگیرند، پیشنهاد واسپاری ساینا EX به جای ساینا S به آن ها داده شده است. قطعا این پیشنهاد ارائه شده از جانب سایپا اجباری نیست و در صورتی که حواله داران ساینا اس به دنبال تحویل زودتر خودرو باشند، می توانند از این طرح تبدیل استفاده نمایند. در غیر این صورت با وجود اینکه مسئولیت تاخیر پیش آمده سایپا شناخته نمی شود، مشتریان می توانند منتظر قیمت گذاری ساینا S از جانب شورای رقابت بمانند و ما هم موظف هستیم تا به خاطر تاخیر پیش آمده بر اساس قوانین جبران خسارت حواله داران را برعهده بگیریم. باز هم تاکید می کنم که صدور دعوتنامه ساینا EX به جای ساینا S صرفاً یک پیشنهاد به مشتریان این خودرو بوده و در صورت تمایل حواله داران، تبدیل ساینا اس به ساینا دنده ای معمولی انجام می شود».

بیشتر بخوانید:نی نی سایت

نظرات در مورد تحویل ساینا اس
نظرات در مورد تحویل ساینا اس

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.